Nature Resort Anaula...uitzicht op dromend slapen

Hi my friend,

ik ben hier lang niet geweest. Alhoewel ik het een en ander heb meegemaakt, waren ze niet altijd 'penbaar'. En dat om verschillende redenen.

Maar yere noh..ik ga jullie hoofd niet daarmee vullen, want zoals jullie aan de titel zien ben ik weer middenin een avontuur terecht gekomen. Ik heb een paar gekke vrienden die ervan houden serieuze gekkigheid uit te halen. Nou, daar heb je mij precies voor nodig. Na een zeer geslaagde trip de vorige week, krijgen wij opnieuw een aanbieding en zitten intussen hoog en droog in...Anaula Nature Resort.

Ik moet bekennen. Ik heb als persoon jaren naar verlangd om deze plek te zien. Nu snap ik ook waarom. Laat mij bij het begin beginnen.

Wij moesten ons netjes aanmelden op het hoofdkantoor van het resort aan de Wagenwegstraat. Na alle voorbereidingen mochten we instappen in een gekoelde bus. 'Oh deze reis wordt er een vol gemak' schoot er door mijn hoofd. Little did I know. Onze gids/chauffeur is super vriendelijk en nadat wij nog wat toeristen ophalen in Torarica en Krasnapolsky we can finally hit the road. Hij vertelt over de bezienswaardigheden langs de weg. Bepaalde van ze kende ik niet eens. Na twee tussenstops, waarbij op eentje een broodje en wat fruit en drinken klaarstaan, zijn we ruim vier uren later in Atjoni.

Korjaal wordt ingeladen, wij krijgen zwemvesten om en met een zeer bedreven bootsman zijn wij binnen een uur in Anaula. De ontvangst van Ton en Kim is hartelijk..we voelen ons gelijk thuis. De bagage van de groep gaat naar de receptie en wij mogen post vatten in het restaurant. Want de lunch wordt opgediend en daar doen we ons echt aan tegoed.

En daarna ons onderkomen bekijken. Die kijkt uit op de sula. Ooh la la..dat wordt dromend slapen vanavond. Het geluid van de sula als muzikale begeleiding. What more can you ask for. Daarna duiken we in een hangmat. De slaap roept, maar ook de sula roept. De sula wint het. En het water, de jacuzzi en de massage...just what a tired body needs.

We doen ons in de avond nog tegoed aan het diner. Een saoto als voorgerecht, nasi als hoofdgerecht en bakabana met sesamzaad en slagroom zijn de perfecte afronding van de dag. Wij trekken ons terug in het hangmattenkamp. Chips, baco, likeur en een tori...die gaan door tot diep in de nacht.

Als dit een voorbode is op de resterende drie dagen...

Comments

Popular posts from this blog

Het lied "Zestien April" is een echte traditional

De diepzinnige teksten van Kasekolegende Iwan Esseboom

Johan 'Sjam' Blom: The Number One Showman