Op Anaula...laat jij je hart achter

Het zit er bijna op...time does fly when you're ... relaxing and enjoy a great environment.

Op de zondagochtend komt het hele gezelschap maar traag op gang, we halen nog net het ontbijt. Laat mij gelijk iets zeggen over de kokkin. Die handen neem ik graag mee naar mijn eigen huisje in Paramaribo. Mijn gunst man...wat kan die dame koken. Heb geen woorden genoeg om het uit te drukken. En er wordt van alles gekookt. Zondag staat er roti en stamppot (met dagublad) op het menu. Echt twee gerechten die ik nog nooit van mijn leven heb gegeten in een resort. Het ontbijt is hartig en het spannendste...er is ALTIJD een toetje. Kijk...daar zeggen we nooit nee tegen. Hoewel ik het reeds persoonlijk heb gedaan, doe ik hierbij nogmaals de welgemeende complimenten aan de kokkin. A nyan ben waka!

Deze heerlijke roti met kip en panpun plus kouseband ging er dubbel in

Je raakt ook niet uitgekeken hier op Anaula. Ik zie vaak sterren en kan er enige momenten naar staren. Maar zoals je die hier ziet, zie je het weinig. Schoon, helder en mooi. Inspirerend zelf! Ook een adembenemend moment is de mist in de ochtend. Het geeft een mystiek gevoel. Het gevoel even alleen op de wereld te zijn en je gedachten te laten afdwalen. Even niet denken aan alle stress op dat moment in je leven. Een zijn met de natuur en je vooral overgeven aan het gevoel dat op dat moment over je heen komt. Voor mij was dat innerlijke rust...direct gevolgd door geluk. Gevoelens waar ik hard naar op zoek ben geweest de afgelopen maanden...

De mystiek in de vroege ochtend geeft de gelegenheid om je gedachten te laten gaan

Waar ik zeker van opkijk op Anaula is de mate van luxe zonder dat die overdadig is. Bijvoorbeeld: elke morgen staat er een thermoskan met heet water op het balkon (koffie, thee en mokken staan al op de kamer). Dat wil zeggen al vroeg genieten van wat warms. Maar daar tegenover staat dat indien je de volgende ochtend weer heet water wilt, je dezelfde dag de thermos mee naar voren moet nemen. Dus het wordt voor je gebracht en je brengt het weer naar voren.


Voor wie niet in de sula wilt, kan zwemmen in de pool

En van gastvrouw Kim begrijp ik dat het allemaal steeds beter wordt. Er zijn nu nog twee cabana's in aanbouw, terwijl er plannen voor nog meer zijn. De andere plannen mag ik nog niet met je delen, dus is het handig om het zelf te komen ontdekken.

Anaula Nature Resort...een plek waar je graag terugkomt. Het is er gezellig. Ben je jarig, dan wordt er taart voor je gebakken en voor je gezongen. Honeymooners komen hier ook aan hun trekken...daar zijn er speciale arrangementen voor. Eigenlijk kan (bijna) alles, zegt Ton. Gewoon vragen...wie weet.

https://www.youtube.com/watch?v=WcJHD8_6Ak4&feature=youtu.be

Wij -Ken, Alan, Donovan, Evy en ik- zijn voldaan. We hebben vier prachtige dagen en heleboel dolle momenten gehad. Fotoshoots, talentenjachten, natuurlijke massages en dubbele verhalen. Ik praat namens hen...Anaula heeft ons hart gestolen. Geef je over en wie weet...

...laat jij je hart ook hier achter.

Thank you Ton, Kim, Reinier en the rest of the crew. You guys are awesome!

Comments

Popular posts from this blog

Het lied "Zestien April" is een echte traditional

De diepzinnige teksten van Kasekolegende Iwan Esseboom

Johan 'Sjam' Blom: The Number One Showman