Krasnapolsky Star Diner: Stuiteren van lekker eten

Heb je dat al ooit gedaan? Stuiteren van lekker eten? Als niet, dan moet je de volgende keer zeker proberen een van de avonden van Krasnapolsky Star Diner mee te maken. Want zoals een vriendin en tafelgast voorspelde aan het begin van de avond, gebeurde ook. En geloof me ze had echt geen glazen bol bij zich.

Tonijn (slechts heel even 'geschrokken') op fijne klaroen. De smaken die erbij kwamen...owalaaa

Het Krasnapolsky Star Dinner stond op 28 en 29 november volledig in het teken van Srefidensi en had dan ook als thema Wan Pipel. Het was reeds de vierde keer dat het hotel dit diner organiseerde en ze blijven in de smaak vallen. De ruimte is eenvoudig maar toch sfeervol gedecoreerd. Aan de tafels worden gasten geplaatst die elkaar niet per se kennen. Dat biedt eveneens de mogelijkheid om te netwerken.

Deze pom bitterbal was magnifiek. Grappig vond ik de bron bron erbij, waardoor je bijna toch rijst met pom zat te eten.

Maar dan het eten. Ik kan die moeilijk omschrijven omdat het een ervaring is om zelf mee te maken. Ik kan wel zeggen dat mijn vriendin inderdaad ging stuiteren. Okay..laat me eerlijk zijn...ze kreeg 'orgasmes', zodanig dat een tafelgenoot haar met een brede lach zijn servet overhandigde. We schoten allen in de lach, maar het was wel de beste manier om het eten te omschrijven. Het 5 gangen diner inclusief amuse was meer dan de moeite waard. En de band onder leiding van Ernesto van Dal maakte met de echte Surinaamse nummer het geheel af. Het applaus dat ze meerdere keren op de avond kregen was dan ook niet uit de lucht gegrepen.

Bout en borst van een tamme eend. Panpoen en eendenlever (laatste voor het eerst gegeten). Dus de koni was om alles op je bord in een hap in je mond te doen. De explosie van smaken is moeilijk na te vertellen.


Over muziek gesproken: het werd nog mooier toen de gast meesterkok Angelique Schmink die collega Ramon Beuk had meegenomen ook aardig gitaar bleek te spelen. En ze zong er nog bij! Frans! Heel romantisch. Ik ben er echt van overtuigd dat de doks die op dat moment werd geserveerd daardoor zo heerlijk smaakte.

En deze pepre watra toch...vooral die vis...zucht..a san ben switi no todo. Serieus! De sinaasappelsjalotten maakten het af.

Dit dessert ga ik voor jou pech niet omschrijven. Gewoon de volgende star diner loeren en gaan eten.


Het was mijn eerste keer. En Krasnapolsky krijgt van mij een dikke 9. En waarom geen 10? Omdat ze er maar voor mogen gaan zorgen om zichzelf te overtreffen bij Krasnapolsky Star Dinner # 5. Een jubileum dus het mag nog lekkerder. Alleen vraag ik mij af wat mijn vriendin dan zal gaan doen...ik zal daar maar niet over gaan fantaseren. Want dat wil je reeds doen bij een stuiterend orgasme...

Wan Pipel!

Comments

Popular posts from this blog

Het lied "Zestien April" is een echte traditional

De diepzinnige teksten van Kasekolegende Iwan Esseboom

Johan 'Sjam' Blom: The Number One Showman